Direktlänk till inlägg 10 mars 2009

Meet Chikondi Banda

Av Karina - 10 mars 2009 08:15

Fick ett ganska tråkigt brev här om dan.

Vår fadderorganisation Plan International  har tydligen fått reda på att vårt fadderbarn, Maria, som bor i Nicaragua har flyttat till en by där Plan än så länge inte verkar.

Detta betyder att dom måste bryta kontakten mellan oss.

Känns jätte snopet då vi ju ändå haft henne som fadderbarn bra många år nu. Och sen bara... tack och hej. Skulle vilja ha en chans att lixom skriva till henne och säga hejdå.

Men så funkar det i bushen. Hoppas hon får det bra och får en framtid hon kan känna sig stolt över.


Upp på hästen igen... Plan skickade nämligen med upplysningar om ett NYTT barn som dom hoppades på vi ville sponsra istället för Maria.

Och här är han... Meet Chikondi Banda från trakten runt Malawi i Central Afrikas om det nu heter så :)




Självklart tackar vi inte nej till honom. Det är ju faktiskt asspänande att ha en liten kompis i självaste AFRIKA! Fatta... han bor lixom granne med alla vilda djur som man själv bara sett på tv.

Hwila vert helt till sig när hon fick se och höra om våran nya vän i Afrika. Hon tyckte absolut att vi skulle åka och hälsa på genast.

Jag sa till henne att det nog skulle dröja innan mamma å pappa ens hade råd med flygstolen till Afrika hähä.

Men vi kan ju rita en teckning föreslog jag... och det var inte fel det heller :)


Nej så vi är så nöjda så. Förvånas lite över min verklighetsuppfattning... jag mener... det ÄR på riktigt. Han BOR faktiskt i en lerhytta med vasstak! Han kommer att sitta på en sten i sin landsby och läsa våra brev och titta på korten vi skickar till honom. Det känns helt overkligt. Man tror att alla delar av världen är så civilicerade ändå... att detta med jordhyttor att DET är fördomar... men eg är det åt andra hållet verklighet.

Han bär ingen bastklänning dock :)

Nej men det skall bli jätte spänande att höra från honom. Skall skicka ner en engångskamera till honom så han kan fota sin by och kanske några djur! Sen skickar Plan hem kamera till oss igen så vi kan framkalla alla bilder. Det kan ju bli hur exotiskt som helst! *exalterad*


Skall nog passa på att slå ett slag för just det att ha ett fadderbarn.

Jag mener... 200 kr på autogira varje månad. Det ÄR ingenting för dom flesta av oss idag. Man MÄRKER det inte!

Men det gör han... Chikondi. Breven, korten, teckningar... Tror det betyder en hel del faktiskt.

Om man har barn... särskilld om dom är lite större kan ju få ett jätte stort utbyte av detta.


Säger som dom säger på tv... Bli Fadder IDAG!

http://www.plan-sweden.org/


Kom igen nu...


/tant tiger

 
 
MissC

MissC

10 mars 2009 10:18

Jag vet inte vad som händer än.. Men de är anmälda iaf. Fast allt sånt tar ju sån himla tid. My går ju i sin gamla skola nu! Mycket bättre :)

http://missc.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karina - 19 mars 2009 08:58

           

Av Karina - 19 mars 2009 08:39

Känner att jag har lite svårt att slå mig till ro i bloggvärlden! Är inte riktigt nöjd var jag går fram. Blogg.se hade ingen besöksstatestik och bloggagratis.se har FÖR mycket begränsningar i layouten.   Nu har jag börjat röra mig mot blogspot.com Ge...

Av Karina - 18 mars 2009 12:38

Idag gick jag till en fantastisk affär här i närheten som heter Alibabas Livs. Dom har tyvärr ingen hemsa men jag länkade till en sajt som bedömmer affärn och här är en till Reco.se Här säljer dom iaf en masse sånna spänande saker som ingen vet va m...

Av Karina - 18 mars 2009 08:10

Ja god morron på er.Sitter här i skolan med mina två knäckamackor och SNART har jag även en stor kopp kaffe i näven... om inte mjölken är slut förståss.   Vet inte rikgit vad dagen idag kommer bjuda på. Inget är inplanerad, men så är det väl för dom ...

Av Karina - 17 mars 2009 11:35

Men jisses... asså hur trött kan man känna sig utan att smälla av? Jag är sådär trött att jag skulle kunne gråta nästan. Hela kroppen verkar av att behöva sitta upprätt och vara aktiv. Känns fullkomligt fel att vara vaken. Det är ju knappt lönt att f...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards